Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi RedRider z miasteczka Poznań. Mam przejechane 12028.20 kilometrów w tym 3362.83 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 24.13 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy RedRider.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w kategorii

Techniczne

Dystans całkowity:45.00 km (w terenie 10.00 km; 22.22%)
Czas w ruchu:01:38
Średnia prędkość:27.55 km/h
Maksymalna prędkość:49.00 km/h
Maks. tętno maksymalne:191 (99 %)
Maks. tętno średnie:182 (94 %)
Suma kalorii:1144 kcal
Liczba aktywności:2
Średnio na aktywność:22.50 km i 0h 49m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
31.00 km 0.00 km teren
01:08 h 27.35 km/h:
Maks. pr.:44.60 km/h
Temperatura:2.0
HR max:190 ( 95%)
HR avg:155 ( 78%)
Podjazdy: m
Kalorie: 744 kcal

Wyznacznie progu beztlenowego -> 184

Niedziela, 3 lutego 2013 · dodano: 03.02.2013 | Komentarze 0

Na koniec tygodnia regeneracyjnego: sprawdzanie progu tlenowego, tradycyjnie wg Friel'a: 10 min rozgrzewki, 20 min grzania, a reszta to powrót.

Nie chciało mi się dzisiaj ruszać, no ale jak obowiązki to obowiązku :-)
Tym bardziej, że jutro zaczyna się już normalne trenowanie więc nie było co się ociągać.

Maksimum w teście to 191, średnia to 185, nie mniej jednak z dużą dozą pewności mogę stwierdzić, że próg mleczanowy (określany w ten sposób) mam na poziomie 184. Poniżej tej wartości praktycznie nie schodziłem i dawałem radę jechać. Bywały momenty wyżej. Natomiast pod koniec testu przy 185 już zaczynało się lekkie pieczenie w nogach, a przy 184 nadal było możliwe stałe wykorzystywanie dostępnej mocy.

Zatem przyjmując wytyczne z 2peak:

1 - regeneracyjna: do 128
2 - wytrzymałość: 129 - 156
3 - wysoka wytrzymałość: 157 - 174
4 - aerobowa, na progu tlenowym: 175 - 193
5 - maksymalnej mocy: od 193

Za wytycznymi Friel'a:

1 - aktywny wypoczynek: 120 - 150
2 - wytrzymałość: 151 - 162
3 - wysoka wytrzymałość: 164 - 171
4 - aerobowa, na progu tlenowym: 172 - 182
5 - maksymalnej mocy: od 187

-------

Bez badań wydolnościowych trudno powiedzieć czemu bardziej zaufać z powyższych. W moich odczuciach mam wrażenie, że 2peak jest bliższe prawdy...
Kategoria Techniczne


Dane wyjazdu:
0.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

SZERSZEŃ - zmiana napędu

Piątek, 7 grudnia 2012 · dodano: 07.12.2012 | Komentarze 2

Przy ok 550 km. przebiegu, wpada:
- nowy łańcuch SRAM PC-830
- nowa kaseta SunRace szosa - 12-24
- korba STX, używana w dobrym stanie.
Kategoria Techniczne


Dane wyjazdu:
0.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:

Kuba - wymiana kasety + łańcucha

Wtorek, 1 maja 2012 · dodano: 01.05.2012 | Komentarze 0

Kuba musiał niestety przyjąć nową kasetę i łańcuch ponieważ ta co była w nim podczas zakupu nie przyjmowała nowego łańcucha na 5-8 biegu, choć sam łańcuch miał tylko 127,5 mm (gdzie wymiana jest sugerowana przy 128 mm). Powstawało więc ryzyko, że korba będzie się zbytnio na tym zużywać.

1. Dystans roweru 325 km staje się poziomem 0 km dla nowej kasety i łańcucha.
Kaseta: Deore LX CS-HG61 11-34T
Łańcuch: nowy HG-53 (będzie wymieniany co jakiś czas z HG-73)

2. 370 km / 694 km przebiegu zestawu (w tym błotna masakra w Wieluniu - 61 km) zmiana łańcucha na nowy HG-73.

- HG-53 - 127,2 mm / 370 km
- HG-73 - 127 mm / 0 km

3. 482 km / 1176 km (30 maja 2012) - sprawdzanie pobieżne HG-73 - łańcuch nie wykazuje zużycia, 127 mm, po przyłożeniu do niego HG-53 ten drugi widocznie jest dłuższy. HG-73 zostaje dalej.

Czyli testowanie... czas start!
Kategoria Techniczne, TESTY


Dane wyjazdu:
14.00 km 10.00 km teren
00:30 h 28.00 km/h:
Maks. pr.:49.00 km/h
Temperatura:12.0
HR max:191 ( 99%)
HR avg:182 ( 94%)
Podjazdy: m
Kalorie: 400 kcal

Wyznaczanie granicy beztlenowej oraz innych stref tętna.

Sobota, 14 kwietnia 2012 · dodano: 14.04.2012 | Komentarze 2

Próba wyznaczenia początku strefy beztlenowej metodą "biblijną".

Trasa: Rusałka, Strzeszyn, Kiekrz, Rogierówko i w połowie drogi do Sadów wypadła trzydziesta minuta jazdy.

Reasumując: 182 to mniej więcej graniczny punkt gdzie rozpoczyna się strefa beztlenowa.

Brakuje mi jeszcze próby osiągnięcia maksymalnego tętna i sprawdzenia minimalnego.
Dotychczasowe wstępne próby dały odczyt z pulsometru ok 52 i 192.


Na tej podstawie obliczone strefy wyglądały tak (wzorem: "[MAX - MIN x %]+MIN"):

50-60%   |  60-70%  |  70-80%  |  80-90%  |  90-95%   |
121-137 | 137-150 | 150-164 | 164-178 | 178-185% |



I gdyby tak było to dzisiejsza średnia powinna się klasyfikować na poziomie: 170 HR avg anie 183...

Stąd przypuszczenie, że HR Max musi być wyższe i trzeba będzie spróbować przeprowadzić też próbę tej wartości.

Na razie posiłkuję się tą stroną: 2PEAK (polecaną przez Magazyn Rowerowy) gdzie po wpisaniu średniej wartości wynik stref kształtuje się już trochę inaczej:

50-60%  |  60-70%  |  70-80%  |  80-90%  |  90-95%   |
     -128 | 129-155 | 156-173   | 174-192 | 193- ? %  |


2PEAK określa te strefy jako:

do 55% - strefa regeneracyjna
50-60% - strefa podstawowa
60-70% - strefa wysokiej wytrzymałości
70-80% - strefa aerobowa (tlenowa)
90-95% - strefa mocy maksymalnej


I ten ostatni wyznacznik jest bardziej prawdopodobny ponieważ wydaje mi się, że maksymalne tętno mogę mieć większe. Poza tym zakres 174-192 był odczuwalny jak IV strefa, dużej intensywności. Gdyby to miała być strefa submaksymalna (przedostatnia), którą wykorzystuje się do treningów interwałowych mających podnieść pułap strefy beztlenowej, to z pewnością nie dałbym rady jej utrzymać przez 30 minut jazdy.

Dane wyjazdu:
0.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Treningowy - zmiana kasety + łańcucha -> 470 km

Piątek, 6 kwietnia 2012 · dodano: 06.04.2012 | Komentarze 0

Kategoria Techniczne